I vår förra versionsuppdatering inaktiverade vi, men tog inte bort, knappen Uppdatera rapporteringsdatabas i reskontraavstämningen (Bokföring > Avstämningsverktyg > Reskontraavstämning). Eftersom vyn uppdateras automatiskt när sidan laddas behövs inte knappen och visad därför inte längre.
När en kundfaktura skapas och vald fakturakanal är E-faktura blir följande fält obligatoriska:
I Kundens adress
I de fall där något av ovanstående fält angetts i Faktureringsadressen blir dessa uppgifter obligatoriska även där.
Från och med denna versionsuppdatering förbättras följande gällande SIE-importen i Procountor:
Nu kan nya användare själva aktivera Apix e-faktura och skanningsadresser, utan att behöva kontakta kundtjänst. Den nya funktionen gör det möjligt att aktivera en adress snabbt och smidigt och är dessutom kostnadsfri.
Aktiveringen görs via Administration > Uppgifter om företaget > Adresser för e-faktura och skanningstjänst med knappen Aktivera Apix. Här är det möjligt att aktivera adressen, för både mottagning och/eller sändning av fakturor. Adressen skapas av organisationsnumret, utan bindestreck.
In our last version release the Update reporting database button was greyed out and disabled on the reconciliation report for open invoices (Accounting > Reconciliation tools > Reconciliation report for open invoices). Since the view is automatically updated when the page loads, the button is not needed and is therefore no longer displayed.
When a customer invoice is created and the selected invoice channel is Electronic invoice, the following fields become mandatory:
In the Customer address
In cases where at least one of the above fields is entered in the Billing address, this information becomes mandatory there as well.
As of this version update, the following regarding SIE import in Procountor has been improved:
Activate e-invoice and scanning addresses on your own
New users can now activate Apix e-invoices and scanning addresses themselves, without having to contact customer service. The new function makes it possible to activate an address quickly and smoothly and is also free of charge.
Activation is done via Management > Company info > E-invoices and Scanning addresses with the Activate Apix button. Here it is possible to activate the address, for both receiving and/or sending invoices. The address is created using the company ID, without hyphens.